Giga gry czyli retrozabawa w niezwykłym wydaniu.

AH: Podobno wchodzicie w drugą połowę 2022 roku z nowymi pomysłami? Maciej Żołnierkiewicz:

MŻ: Wymyślanie gier, przeczesywanie internetu w poszukiwaniu nowych i kombinowanie jak je powiększyć do rozmiarów XXL to ta najbardziej uzależniająca część Giga gier. Kolejny  etap to projektowanie gry i prototypu – to na tym etapie sprawdzamy czy dana gra w powiększeniu się sprawdza, czy idzie na opał 🙂 Mieliśmy już kilka gier, które w powiększeniu okazały się kompletnie niepraktyczne. Niektóre mogliśmy zmodyfikować i działają świetnie (jak np. gra w statki), inne zamieniły się w trociny 😉 

Rok 2021 kończymy z 24 grami. W notatniku mam już projekty kolejnych gier, z których produkcją ruszymy pewnie na początku II kwartału 2022. Teraz pracujemy nad sprawdzonymi grami w nowej, bardziej nowoczesnej odsłonie. Nowy pomysł na gry będzie mieć premierę na najbliższym  FBE, także serdecznie zapraszam na nasze Giga stoisko 🙂 

 Nasze gry zbudowaliśmy w stylu boho- skandynawskim. Brzozowa sklejka w połączeniu z fantastycznymi grafikami polskich artystów, buduje wokół tych gier wspaniały klimat. Dostajemy feedback, że gry są wyjątkowe i ślicznie wykonane 🙂 Wiem, że drewno wpływa na człowieka relaksacyjnie i stąd pomysł na nasze naturalne gry. Dodam jeszcze, że nasze gry nie potrzebują prądu, co jest atutem na wielu eventach.

AH: Skąd pomysł na Giga gry?

MŻ: Wszystko zaczęło się od imprezy o tematyce “retro podwórko”, na której organizowaliśmy dla klienta strefę gry w kapsle. Ta strefa cieszyła się ogromną popularnością wśród rodziców z dziećmi. Ja sam również wkręciłem się w grę. Dzień później gra w kapsle nie dawała mi spokoju i fantazjowałem o kapslowej lidze i powrocie mody na kapsle. Wiedziałem, że muszę coś w tym temacie zrobić 

Zacząłem więc projektować tory do gry w kapsle. Z gry wyścigowej wykluła się gra precyzyjna i dalej inne gry w tej kategorii. Później przyszła pora na zmodyfikowanie kapsla do gry. Oryginalnie kapsle do gry były wypełniane plasteliną, ołowiem lub woskiem. Ja szukałem czegoś “ładnego”, pasującego do obecnych czasów. Wybrałem żywicę. Okazało się, że grafika zatopiona pod cienką warstwą przezroczystego tworzywa/żywicy wygląda obłędnie. Tworzy się przeźroczysta powłoka, nadająca głębię grafice. Ekstra! Gdybym mógł się cofnąć do czasów dzieciństwa, to wiem, że z tymi kapslami rządziłbym w całej dzielnicy! 😀

AH: Czym charakteryzuje się dobra gra eventowa?

MŻ: Żeby gra znalazła się w naszym arsenale, musi spełniać postanowienia, których trzymamy się od początku: 

Gra musi być dostosowana do szerokiego wachlarza wiekowego, tzn. że w grę może zagrać zarówno dziecko jak i dorosły. Do tego gra powinna być krótka – 

z naszych obserwacji wynika, że podczas imprez plenerowych przy wielu atrakcjach gromadzą się kolejki. Dzieje się tak, bo oferowane zabawy są za długie i przepustowość takich gier jest niewielka. My wychodzimy z założenia, że gra musi być prosta i szybka:

easy to play, hard to master – próg wejścia, żeby zagrać ma być nisko zawieszony, ale trenując możemy stać się mistrzami w danej grze.

To dzięki temu nasze gry są flex i pasują do wielu  wydarzeń: wesela, imprezy firmowe, pikniki plenerowe, imprezy okolicznościowe. 

Ten projekt oparty jest na potrzebach. Przede wszystkim słuchamy: 

Klientów i ich potrzeb – tak powstał branding na kapslach i na stołach

Osób z branży eventowej – tak powstały wszystkie nasze gry: krótkie formy gier nie generujące (przepływ osób) kolejek, dopasowane do szerokiego wachlarza wieku uczestników wydarzeń

Osób z branży wedingowej – design stołów, styl boho – skandynawski

Uczestników wydarzeń, naszych znajomych – tak powstają pomysły na nowe gry. Jesteśmy otwarci na nowe pomysły, chętnie realizujemy gry, dotąd nie znane na polskim rynku. To również możliwość dopasowanie gier do potrzeb, tak by były przyjazne dla odbiorców.  

Obserwujemy uczestników wydarzeń- dzięki temu zmieniamy gry, dopasowujemy je pod kątem grywalności, tak by wycisnąć z nich jak najwięcej 🙂 

Z Maciejem Żołnierkiewiczem rozmawiała Agnieszka Huszczyńska

Podziel się: