Reklamy

Jak przeżyć koronaświęta?

Przed nami święta spędzone jedynie w gronie domowników, a czasem nawet samotnie. To pierwsze takie święta dla większości z nas. W dodatku tuż za nimi czai się ciąg dalszy niepewności. Najbliższa przyszłość zdaje się być zupełnie nieprzewidywalna. Lepiej więc… o niej nie myśleć. Co w takim razie robić by nie poddać się myślom o najczarniejszych scenariuszach. Oto lista propozycji:

# Śmiej się

Szukaj pozytywnych treści. Baw się memami. Nie bój się czarnego humoru i śmiechu z obiektywnie trudnych sytuacji.

# Śpiewaj

Fałszując czy nie. Samodzielnie lub z rodziną. Ta prosta forma rozrywki, choćby z wykorzystaniem utworów karaoke dostępnego na Youtube, to potężny antystresor.

# Tańcz

Samodzielnie lub z bliskimi. Zorganizuj domową dyskotekę, tańcz przed lustrem, albo włącz Just Dance. Uwolnisz morze endorfin. Odczujesz poprawę nastroju i zastrzyk kreatywnych pomysłów.

# Ćwicz jogę

Być może praktykujesz regularnie, a może nigdy jeszcze nie próbowałeś. W obydwu przypadkach to doskonały moment na częstą praktykę. Badania przeprowadzone na Harvardzie wskazują, że ta forma aktywności jest obecnie najlepszym sposobem na zachowanie odporności psychicznej, a tym samym wsparcie naszego systemu immunologicznego. Pozytywne skutki ćwiczeń prawdopodobnie odczujesz natychmiast. Rozluźnione ciało i pozytywne myśli to efekt warty wysiłku. Lekcje jogi znajdziesz on-line. Również na facebook’u, gdzie na żywo możesz ćwiczyć z instruktorem.

# Ruszaj się

Jeśli nie chcesz tańczyć lub ćwiczyć jogi, wykonaj jakikolwiek inny wysiłek fizyczny. Na Youtube nie brakuje treningów, do których nie potrzeba więcej niż 4m2. Ćwiczenia prowadzone są przez największych fitnessowych celebrytów i są dostępne całkowicie za darmo.

# Zatrzymaj się na chwilę

Spróbuj medytacji, a jeśli to zbyt dużo dla Ciebie po prostu spróbuj być tu i teraz. Świadomie pokieruj swoje myśli na to, gdzie jesteś w tej chwili, co robisz. Dlaczego jest Ci miło na Twoje kanapie. W końcu jest miękko, ciepło, przyjemnie i bez ograniczeń możesz oglądać swój ulubiony serial. 😊

# Przytulaj się

Do partnera, dzieci, psa, a nawet… samodzielnie, obejmując się ramionami. To naukowo potwierdzony sposób redukcji stresu w naszym organizmie.

# Pozwól sobie na brak działania

Może mimo lub z powodu braku wyzwań czujesz zmęczenie? To naturalna reakcja. Nikt nie patrzy, 😉 więc jeśli nie chcesz, po prostu nic nie rób. Nie staraj się nadrobić czytelniczych zaległości, jeśli czujesz, że nawet na czytanie nie masz siły. Bądź dla siebie wyrozumiały. Jeśli ten stan się utrzymuje, może spróbuj się porozciągać. W tym stanie może przetestuj 15 minut jogi zamiast godzinnej sesji, albo zatańcz jeden do ulubionego utworu. Powoli. Nic na siłę. Następnego dnia poruszasz się 5 minut dłużej.

# Rozpieszczaj się i bądź z bliskimi, ale…

– uważaj ze słodyczami; dodatkowe kilogramy nie poprawią Ci nastroju, w dłuższej perspektywie nadmiar cukru negatywnie też wpłynie na Twoje samopoczucie;

– nie przesadzaj z alkoholem; to depresant, po chwilowej poprawie nastroju, nasze ogólne samopoczucie pogarsza się i aby poczuć się lepiej znów chcemy po niego sięgnąć, to nie musi oznaczać trwałego uzależnienia, ale nie pomaga nam poczuć się na trwale lepiej w tej sytuacji;

– nie staraj się za wszelką cenę nadrobić wszystkich rodzicielskich zaległości i zagrać we wszystkie gry planszowe, których dotąd nie zdążyliście przetestować, przyjdzie na to czas, gdy poczujesz zastrzyk energii;

– gotuj, jeśli masz na to ochotę, a jak nie – zamów – pomożesz lokalnej restauracji.

Agnieszka Huszczyńska

Podziel się:

FacebookLinkedIn


Reklamy